Σύστημα Διαχείρισης Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων GDPR

Πληροφορίες Εφαρμογής

O Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Δεδομένων, γνωστός και ως General Data Protection Regulation (GDPR), έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο επιχειρήσεις και οργανισμοί συλλέγουν, επεξεργάζονται και διαχειρίζονται προσωπικά δεδομένα κάθε μορφής. Ο GDPR καθορίζει σε ποιες περιπτώσεις επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται, αποθηκεύονται, διαγράφονται, μεταβιβάζονται και εν γένει επεξεργάζονται τα προσωπικά μας δεδομένα και κυρίως, με ποιον τρόπο μπορούμε να τα προστατεύουμε.

Στα πλαίσια αυτά, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης κατά τη διαδικασία αυτή διαχειρίζονται και επεξεργάζονται προσωπικά δεδομένα που αφορούν:

  • Εργαζόμενους – απασχολούμενους του Δήμου
  • Συνεργαζόμενους φορείς – τρίτους
  • Τους ασκούντες οικονομική δραστηριότητα
  • Πολιτιστικούς, αθλητικούς, καλλιτεχνικούς φορείς, συλλόγους, εκδηλώσεις
  • Ευαίσθητα δεδομένα παιδιών, μαθητών, γονέων
  • Τη λειτουργία των υπηρεσιών και ιδίως των κοινωνικών, των τεχνικών, της παιδείας

Σε αυτό το πλαίσιο, το στελεχιακό δυναμικό καλείται να εφαρμόσει με κατάλληλες ενέργειες (τεχνικές, διοικητικές, νομικές) στην πράξη και με ασφάλεια τις διατάξεις του Κανονισμού.

Οι Δήμοι οφείλουν να προβούν σε ενέργειες που να αποδεικνύουν την προσαρμογή και την συμμόρφωση σύμφωνα με τις αυξημένες απαιτήσεις προστασίας των προσωπικών δεδομένων που διαχειρίζονται για την εκτέλεση των νόμιμων υποχρεώσεων τους, ενώ η διαδικασία της συμμόρφωσης επιφέρει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα στην οργανωτική λειτουργία και στη συνολική διαχείριση διαδικασιών και εγγράφων.

Η DP SOLUTIONS με γνώμονα τη βελτιστοποίηση των καθημερινών διαδικασιών των Ο.Τ.Α. ανέπτυξε ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης – επίβλεψης και συμμόρφωσης βάσει του GDPR. Οι γενικές αρχές του λογισμικού βασίζονται:

  • Στη συμμόρφωση βάσει Κανονισμού
  • Την παρακολούθηση των καθημερινών εργασιών
  • Στη λογοδοσία όπου αποδυκνείονται τα παραπάνω

Μέσω του συγκεκριμένου συστήματος επιτυγχάνεται:

  • Η καταγραφή και η ανάλυση των δεδομένων
  • Ο έλεγχος υλοποίησης
  • Η συγκρότηση ομάδας
  • Η καταχώρηση αλλαγών στη λειτουργία της Επιχείρησης
  • Ο έλεγχος ή επανέλεγχος διατήρησης συμμόρφωσης
  • Οι διαδικασίες εκπαίδευσης του προσωπικού και τα απαραίτητα αρχεία για αυτό
  • Η παρακολούθηση και η διαχείριση υφιστάμενων ή νέων συμβάσεων
  • Η παρακολούθηση των διαδικασιών καταστροφής προσωπικών δεδομένων
  • Εξάγονται πλήθος αναφορών αναφορικά σχετικά με την τήρηση – συμμόρφωση βάσει των προτύπων κατά GDPR